søndag 9. oktober 2011

Er det en buff?

Det har blitt kaldere ute, og jeg vil ikke at Ida skal fryse!
Så etter hun har fått valgt farge på garnet, hekla jeg en god og varm hals til henne.



Hun valgte å kalle det en buff, siden hun kunne ha den på hodet også. Noe som viste seg og være ganske så genialt!


Denne "buffen" har jeg hekla med eskimo print garn, og pinne nr. 10

1. hekle 25 lm (inkl 3 til å snu med)
2. Begynn på 4 maske, og hekle staver ut omg, tre lm før du snur arbeidet
3. stavmasker ut omg, en lm før du snur arbeidet
4. en omg med fm, en lm før du snur arbeidet
5. en til omg med fm, 3 lm før du snur arbeidet.¨

Så gjør du det sånn til du har fått den så stor du vil ha den, og syr den sammen etterpå
Mitt mønster er altså 2 omg med stvm og 2 omg med fm.


Jeg vet av erfaring at barn ikke er så gira på ting som klør i halsen. Og selv om dette garnet er utrolig mykt og godt, så klør det litt når man får det tett inntil halsen. Så om dette skulle bli brukt, måtte noe gjøres. 
Jeg hadde et laken liggende, og fant ut at jeg skulle bruke dette til å sy stoff inni halsen.
Det ble gjort for hånd, og funka utrolig bra.


Nå klør den ikke, og vi satser på at denne blir mye brukt i høst/vinter!

Ha en fin høstkveld alle sammen!




1 kommentar: