søndag 1. mai 2011

Random lue

Selv om sommeren er rett rundt hjørnet, ser jeg ingen grunn til at jeg skal vente med skjerf og lue prosjektene jeg har liggende. Jeg har allerede begynt å fikse sammen noen julegaver, og i kveld kom denne til verden. 
Jeg ble nok en gang inspirert av en video jeg så på youtube. Du kan se videoen HER . 



Jeg brukte 2 nøster Alfa garn, og hekle pinne nr 8. 
Min lue ble veldig stor øverst, så jeg valgte å ha fastmasker nederst på luen, for da var det litt lettere å felle... hehe.  Men syns det ble fint med litt forandring! 
Jeg likte absolutt teknikken som ble brukt, men jeg har ikke peiling på hva den kalles. Det ser ut som det kalles streamer cap på engelsk. Noen som vet hva man kaller det på norsk? 
Nå har jeg endelig funnet ut hvordan jeg fester luen bak, uten at sømmen blir skjev! wee!! Det var en gledens dag! Denne lua blir det nok flere lignende eksemplarer av frem mot jul! ;) 


Sånn ser den ut på toppen og bak

---------------------

I dag rundet jeg 4000 visninger, og om det fortsetter i samme tempo, så tenker jeg og ha en Giveaway når jeg runder 5000! :) Så jeg håper det går fort fremover! Det blir jo sååå spennende! Skal trylle frem noe fint i premie! 


Ha en fortsatt fin søndagskveld dere fantastiske mennesker! :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar